Alla inlägg under augusti 2011

Av Amanda & Sebastian - 31 augusti 2011 18:49

...but we didn't.


Vet ni vad? I torsdags hämtade jag en kattunge hos min kompis Fanny!

Han heter Amos. Helt sjukt mysig är han och riktigt riktigt busig och hyper :)

Våran andra katt Amadeus är inte riktigt lika glad som oss andra, men han vänjer sig förhoppningsvis :)


  

Kolla så sjukt söt han är!


Nu är dags för mat, KYCKLING ! :D


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 30 augusti 2011 19:44

...inlägget om när jag bakade gifflar har inte kommit upp på bloggen. Varför förstår jag inte. Det kom upp, men försvann. Hur konstigt är inte det liksom?

Struntsamma, det kommer upp nån dag snart! Har jag lovat så har jag...


Skolan har hittills gått super bra! Jag tycker verkligen om min nya klass. Vi är 32? 33? st i klassen, ganska många. I min förra klass var vi bara 16 :O Så nu är det dubbelt så många. Trots det är vi MYCKET tystare än min förra klass.

Än så länge iallafall... Läxor och allt är toppen, många nya vänner och bra lärare. Förutom våran engelska lärare... Ursäkta, men jag gillar henne inte ! :O

I min klass har jag även jordens underbaraste tjej, Stephanie!

Vi har känt varandra i 2 veckor nu men det känns som att hon alltid har varit min vän. Jag är så  glad att jag har dig Stephanie! :)


Jag håller just nu på att laga mat, korvstroganoff med ris :D Supergott :D

Sen ska jag ta en dusch och sen gå och lägga mig, kanske kolla på någon film också, det var länge sen!


Peace & Love / Amanda



Av Amanda & Sebastian - 17 augusti 2011 06:31

...som har fått 5 timmars sömn inatt.


Idag börjar skolan. Jag är nervös, men inte lika mycket som igår. Känns bra.

Kl är 6.34, jag har precis gått upp. Äter frukost just nu...Varm saft och fil med flingor (y) Sen ska jag fixa mig, sen är det dags :O Helt sjukt. Kan inte fatta att jag börjar i gymnasiet idag! Känns overkliget!


Nu måste jag slita mig från datorn så att jag inte missat bussen!

Ha en bra dag allihopp! Juste, när jag kommer hem kommer det upp bilder och recept på gifflarna jag bakade igår :) Håll utkik!


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 16 augusti 2011 14:37

...Vilket betyder att bloggen drar igång igen!


Min sommar har varit helt olik alla andra somrar. Jag har tillbringat mycket tid med min pojkvän Gustav, dock inte min pojkvän längre. Supertråkigt, men sånt är livet.

När jag inte har varit med honom har jag varit hemma och bara tagit det lugnt.


Imorgon börjar skolan. Jag börjar i gymnasiet! Helt sjukt. Jag kan själv inte fatta det. Jag ska gå samhäll på Westerlundska gymnasiet i Enköping.

Börjar bli väldigt nervös, men det ska bli riktigt kul också. Ska bli skönt att få träffa nya människor, nya lärare och gå i en helt ny klass och skola.

Samtidigt kommer jag självklart sakna alla som jag har gått med dem senaste åren.


Just nu sitter jag i soffan och kollar på Bonde söker fru. Maten står i ugnen så snart är dags att äta. Efter det tänkte jag baka gifflar för att fördriva tiden :)

Något jag aldrig har gjort förut, men jag bara måste testa :)


Nu piper ugnen...Maten är klar :) Hej så länge!


Peace & Love / Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards