Alla inlägg under juni 2011

Av Amanda & Sebastian - 22 juni 2011 13:15

Ligger i sängen och hostar...

Har varit förkyld i 2 veckor nu. Det har bara blivit värre dom senaste dagarna.


Näsan slutar aldrig rinna. När jag ska sova kan jag knappt andas för att jag blir så täppt i näsan då. Jag hostar hela tiden. Kan knappt svälj, det gör jätte ont i halsen då. Febern är på besök och även huvudvärken. Jag har ont i hela kroppen...Lungorna, nacken och ryggen. Ena sekunden fryser jag och andra sekunden svettas jag. Jag känner mig också väldigt trött och hängig.


Igår kom jag hem från Gustav. Det suger tycker jag! För han är suverän på att ta hand om mig. Han har gjort ett toppen jobb dom här dagarna ;D

Tack älskade du!


Åkte till apoteket igår också. Köpte Bafucin, Ipren och Otrivin.

Känner mig något bättre, men inte mycket. Ska vila hela dagen, kolla på massa filmer, äta glass och dricka te. Allt för att bli frisk! För imorn ska jag till Gustav igen. Hoppas verkligen att jag mår mycket bättre imorn!


 

Avslutar med denna bild på världens bästa par!


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 20 juni 2011 12:41

Som ni har märkt så har jag inte bloggat på ett tag.

Min blogg har tagit sommarlov!

Varför? Jo! För att jag pallar inte sitta vid datan när det är sommar, varmt och fint väder. Dessutom är jag inte alltid hemma.


Jag ligger just nu i Gustavs säng med Gustav några m.m ifrån mig.

Orkar inte skriva mer.


Ha en bra sommar!

Av Amanda & Sebastian - 9 juni 2011 15:32

Hemskt! Jag vill inte sluta nian! Den här veckan har jag insett att jag kommer sakna alla mer än vad jag trott!


Vi hade vattenkrig mot lärarna idag. Sjukt roligt. Lämnade in min skåpnyckel.

Det kändes inte alls bra. Jag har haft den nyckeln i 4 år och nu får jag aldrig mer se den.

På eftermiddagen tränade vi på låten vi ska sjunga imorgon. Don't stop believing...

Innan vi slutade sa vi hejdå till en av våra lärare, Matilda. Hon ska på någon utbildning

imorgon och hon måste vara där så hon kommer inte imorgon...

Både Matilda och många andra började gråta, bla jag :/


Imorgon kommer det bli massa, massa tårar...


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 9 juni 2011 07:52

Tänkte skriva lite mer i detalj hur dom här sista dagarna i nian har varit.


Tisdag:

9.30 gick bussen mot Stockholm. Bussresan var rolig och gick fort.

Innan vi skulle till grönan åkte vi till Historiska Museet i Sthlm.

Vi där ett par timmar. Det sög först, men när vi fick gå helt fritt blev det roligare.

Vi tog massa kort i fotoautomaten som sen visades på en skärm. Bilderna sparas i en vecka? :O Alla andra som går där kommer ju se oss då :O Hahaha!

Sen gick vi ner mot grönan. Det var sjukt varmt. Kändes nästan som att man skulle svimma. Jag och Fanny klarde oss bra iallafall. Vi hade jättekul tillsammans! :)

Vi åkte massa roligt, tyvärr han vi inte åka kvasten :(

Den vi åkte mest var nog popexpressen, min favorit!

I slutet av dagen var Fanny trött och jag mådde dåligt. Vi åkte inget mer då.

Vi spelade på olika saker. Fanny vann ingenting, men jag vann världens sötaste nalle!

När kl. var 21.00 åkte vi hem. Bussresan var 1000 gånger roligar än på vägen dit, helt galet kul hade vi och det blev massa roliga bilder! Bilder kommer senare!


Onsdag:

Vi hade sovmorgon till 9.30 Då körde vi igång femkampen mot åttorna! VI VANN! :D

Efter lunch spelade vi fotboll mot lärarna, det sög ju...Vi förlorade med 5-0 :O

Förstår inte hur det gick till, men vi var duktiga ändå!

Jag och Fanny åkte hem till henne för att göra i ordning oss för Bärsta festen, typ avslutningsmiddag för er som vill veta. För er som inte vet vad Bärsta är så är det stället där det ligger typ? Ja, jag har ingen koll...

Pallar inte skriva så mycket om Bärsta, ni får se bilderna sen istället.

Jag kan iallafall säga att det var otroligt god mat och dryck.

Vi hade grymt kul. Tog jättemånga bilder, så det kommer upp några senare.

Vi kollade på ett par bildspel men bilder från hela våran tid tillsammans. Gud vad jag grät! Jag vill inte lämna niorna :/ Jaja, kvällen var grymt bra!


Peace & Love / Amanda 


Av Amanda & Sebastian - 8 juni 2011 23:31

Har kommit hem nu, från Bärsta festen.

Galen kväll...


Sammanfattning av kvällen: Tårar, ta kort, dansa, ont i fötter och hals, hes, skrika, sjunga, mat, skratt, myggor, varmt och dålig hörsel.


Orkar inte skriva mer än så. Anledningen till att jag bloggar så lite denna vecka är för att jag har varit så upptagen, grönan med skolan, Bärsta festen osv...

Och även för att jag har varit en hel del med min Gustav (a)


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 8 juni 2011 08:12

Har inte varit vaken så värst länge. Har sovmorgon till 9.30 idag. Sjukt skönt!

Vad gör jag då uppe nu? :O Jag vet inte.


Dagen kommer nog att bli bra! Fem kamp mot åttorna, fotboll mot lärarna och Bärsta fest ikväll. Känner mig inte så taggad idag, är på dåligt humör...

Vill bara ligga hemma och sova och ta det lugnt.

Hoppas jag känner mig bättre under dagen iallafall!


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 7 juni 2011 23:13

Har haft en jättebra dag med mina nior. så sjukt att vi slutar nian snart :S


Först åkte vi till Historiska Museet i Stockholm. Gick runt där och gjorde allt möjligt.

Det var till en början supertråkigt, men det blev väldigt kul sen :)


Vi gick sen ner mot Gröna Lund. Fick våra åkband och allt annat.

Sen var det bara att börja åka! Jag och Fanny åkte lite allt möjligt.

Vi hade väldigt kul. Det var så sjukt varmt, höll på att dö nästan xD


Har precis kommit hem, orkar inte skriva så mycket mer.


Peace & Love / Amanda

Av Amanda & Sebastian - 6 juni 2011 12:24

Idag är det Sveriges nationaldag. Antar att ni redan visste det ;)


Jag har precis vaknat..Eller det har jag inte alls, men jag har precis gått upp.

Gustav ligger fortfarande och sover (a) Alla verkar så trötta idag, bara jag och pappa som är vakna. Alla andra sover ;S

Tänkte iallafall fixa lite frukost och hoppas på att det är nån som vaknar snart iallafall. Annars har jag inte något speciellt att göra idag.

Det får bli som det blir!


Ska tagga inför Gröna Lund imorn, hehehe (a)


Peace & Love / Amanda

Ovido - Quiz & Flashcards